Monday, October 29, 2012

:: aku dan dia ::

aku bukan perempuan kuat.
akulah perempuan yang paling lemah dalam dunia.
paling kuat menangis.
paling goyah dan tumbang di banyak masa.

penyakit degil.
degil untuk kalah.
degil untuk tewas.
degil untuk biar jiwa tersepah




selagi aku mampu, aku akan pertahankan hubungan ini...itu janji aku....aku x kan kalah....aku x kan tewas biarpun jiwa aku tersepah di telan bumi....aku tau kau yg terbaik bg aku sbb aku yakin Allah X kan tipu...Allah hadirkan kau dlm hidup aku utk ubah idup aku yg banyak tersasar dari landasanNya...aku jatuh bangun tersungkur engkau yg hadir bangunkan aku....engkau yg titpkan kata-kata azimat utk aku terus melangkah dgn yakin dan pasti diiringi doa2 ikhlas dari kau....aku terus bangun melangkah dah terus berlari dgn senyuman yg pasti...aku yakin hari esok masih ada engkau utk aku....aku yakin..Allah x kan bagi sesuatu dgn mudah...Dia akan uji dan uji jika aku mampu utk membawa ujian tu...dan skrg Dia uji aku lagi....selagi aku mampu aku akan harungi walaupn pahit bagi aku...aku sabar sbb itu kunci utk hidup bhgia...dulu sabar aku tahap yg paling bawah...tp sejak engkau ada kau ajar aku utk letak sabar tu berada tahap yg tinggi...terima kasih syg..dan aku tau kau punya alasan nape kau buat aku mcm ni wlupn aku x pasti...aku akan perthankan...walaupn nyawa jd taruhan...kau jgn tnya kenape sbb aku x de jwpnnye...tp itu yg pasti...kau ibarat nyawa aku...kalau kau tinggalkan aku sama seperti aku tinggalkan nyawa aku...aku akan berjuang selagi kudrat aku mampu...selagi masa itu ada...selagi aku sihat sempurna...selagi malaikat x cabut nyawa aku...aku akan perthankan....itu janji aku...kau x boleh halang aku sbb aku x mampu hidup tanpa kau...aku x boleh pura-pura sprti kau tiada....cume yg aku minta, bagi la aku merasa ksih syg kau lg...aku akan terus merayu dan merayu...aku x kan jatuh...aku menangis sbb aku x mampu nak tahan lg sbb aku bukan perempuan yg kuat..aku perempuan yg paling lemah....aku yg paling kuat menangis...aku iakan dan mmg betul...maafkan aku jika aku x mampu layan kau dgn baik, aku x mampu berikan yg sempurna utk kau sbb aku mmg bkn yg baik dan sempurna utk kau...tp aku cuba dan terus cuba...maafkan syg b...bg syg peluang lg utk tebusnya lagi...bg syg bernafas dgn b...peluang utk gembira...syg akan berkorban ape jua demi AHAMD 'AMIR AFIQ sbb die nadi dan nyawa aku...helahan nafas yg mengetar jiwa...aku x mampu lagi...izinkan syg berhenti di sini...fullstop!!! assalamualikum ya habibi :(

No comments:

Post a Comment